Home > Uncategorized > Bacalaureat 2009, Republica Moldova, discuţii

Bacalaureat 2009, Republica Moldova, discuţii

Am decis, pentru că există interes, să discutăm aici problemele legate de bacalaureat în acest an şi să ne exprimăm opiniile raportat la această temă. Fiţi liberi să vorbiţi, sunteţi protejaţi de anonimat.

Un incident care s-a întîmplat în cel puţin 2 şcoli a fost problema cu imprimarea testelor.La noi s-a început bacul la 9:45. Defecţiuni tehnice, aparent.

Una din cele mai bune glume din acest an a fost cea legată de imprimarea foilor. Mai exact vocea de la radio spunea că va fi posibilă imprimarea unui număr concret de teste, nimic mai mult, ceea ce mă face să întreb, cum , mai exact s-a reuşit această performanţă, care e mecanismul. Din cîte ştiu eu, imprimarea necesită un document, iar un document poate fi imprimat de cîte ori dorim , pînă la epuizarea resurselor(cerneală ,hîrtie). Aşadar, dacă se găseşte cineva cu pregătire în domeniu, sau cu idei, aş vrea să aflu cum exact s-a reuşit implementarea acestei idei.

Postaţi comentarii, tema e deschisă…

Ursul Uncategorized

  1. Badr
    June 7th, 2009 at 18:14 | #1

    Pritnr-o retea. Dupa cum am inteles din oficiul central, sa facut legatura prin retea cu printeru institutiei de invatamint, si sa dat un numar exact de imprimari. nu e asa de greu))

  2. June 7th, 2009 at 22:20 | #2

    UU, şi e posibil să faci asta la scară largă?Adică ai 1000 de instituţii minimum.:D

  3. June 8th, 2009 at 11:00 | #3

    la voi inca normal la 9.45..la mine in liceu am inceput examenul la 10.45,dupa cum numarau ele..parca erau chiar 109 teste…

  4. June 8th, 2009 at 11:09 | #4

    @Xtina
    Urît. Măcar să le fie de învăţătură pe viitor:D
    Şi, să ne pună un film să ne uităm cît scot testele:D

  5. June 8th, 2009 at 17:08 | #5

    heh, noi la 11:05 am început. Plus la asta, nici nu vroiau să ne dea voie să ieşim în timp ce aşteptam (nu toţi, ci doar o profesoară)

    ps la noi a fost folosită “the old method” au xeroxat…

  6. June 8th, 2009 at 17:10 | #6

    @mirc3a
    11:00 = )))
    Da de ieşit tot nu ne-a dat voie să ieşim. A fost proastă ideea să beau toată apa de la început.

  7. June 8th, 2009 at 21:39 | #7

    da, 11 şi am terminat la 2… nu mîncasem nimic de dimineaţă… şi culmea, băusem o cafea :D şi deci pot să spun că a fost destul de interesant )

  8. Sandrina
    June 8th, 2009 at 21:53 | #8

    Salutare, as vrea sa-mi exprim si eu parerea referitor la tema pusa in discutie.
    Iata, spre exemplu la mine la liceu totul a mers ca pe roate… nu s-a inregistrat nici un incident semnificativ in procesul de desfasurare a examenului de bac: elevii au fost prezenti la timp la 8:00 (doar eu am intarziat cu 30 de minute si era cat pe ce sa raman dupa usa , dar slava Domnului mi-a fost permis accesul si am reusit s-ajung inainte de a se da testele),lucararile au fost scoase la printer, codate intr-un timp relativ scurt…am inceput a scrie cu vreo cateva min. inainte de ora 9:00 -intr-un cuvant- punctualitate maxima… ;) . Din cate stiu pot afirma aproape sigur ca la liceul meu nu s-a petrecut vreo incalcare de felul aflarii din timp (suntem doar o clasa de-a 12-a in liceu), sau a multiplicarii pe loc peste limita a testului, si sper ca si in continuare sa nu avem parte de nici un fel de abateri sau incidente. Dar am auzit niste zvonuri precum ca unele licee din capitala ar fi fost “asigurate” din timp cu testul la romana… Nu se stie insa cam intre ce limite s-ar incadra acest timp avut la dispozitie…dar oricum, clar lucru ca e ceva ce n-ar trebui sa se-ntample… insa cu parere de rau -asta e realitatea zilelor noastre, realitate pe care o cunoastem, dar de multe ori o interpretam gresit, incercand a observa intai de toate aspectele pozitive, chiar daca cele negative sunt totusi mai evidente…
    Problema examenelor -o problema actuala in fiecare an… Din an in an se incearca a elabora metode de securitate mai functionabile pentru prevenirea aflarii din timp a testelor si multiplicarii lor peste limita permisa. Anul acesta BAC-ul se desfasoara dupa reguli mai stricte, aparent cam imposibil sau cel putin greu de incalcat… Insa,in ceea ce priveste multiplicarea testelor, este discutabil faptul,totusi nu cred ca ar fi exclusa posibilitatea de a face copii ale testelor intr-un nr. mai mare decat cel permis…Aici insa nu ma pronunt in detalii,caci nu dispun de date concrete… Dar, parerea mea este ca atata timp cat interesul personal va fi mai presus de reguli si corectitudine, nici o metoda de securitate oricat de stricta nu ar fi ea, nu va face imposibil accesul la informatia dorita…

    P.S. Doresc succes in continuare tuturor bacalaureatilor , si sa dea D-zeu ca desfasurarea examenelor sa ajunga a fi una mai corecta si lipsita de incidente, atat in acest an cat si in urmatorii….

  9. June 8th, 2009 at 21:59 | #9

    @Sandrina
    Adevărul e că , chiar le-a fost greu să copie. Ştiu că am ieşit după poartă şi se plîngeau acolo că n-au găsit poezia, textul şi nu puteau să le rezolve exerciţiile.

  10. June 9th, 2009 at 07:45 | #10

    apropo, la voi s-au strîns ceva bani, aţi plătit?

    succes la franceză :) (mie cel puţin, că am mare nevoie)

  11. June 9th, 2009 at 13:56 | #11

    @mirc3a
    Eu am rămas surprins, la noi sau strîns destul de puţini bani pentru bac de facto. Majoritatea pentru cadou la şcoală cadou la profesori pentru sfîrşit,mărunţişuri şamd,chestii organizatorice.Pentru bac în sine cred că e vorba de 2*10^2 aproximativ.

  12. June 9th, 2009 at 14:09 | #12

    Bacul la engleză l-am dat uşor. Pur şi simplu un test de rîsul curcilor. Nu mai vorbesc de întrebarea cu nr. 6. De ce arheologii cercetau rămăşiţile civilizaţiei din valea Indului?
    Şi le-am răspuns pe măsură? Din acelaşi motiv pentru care matematicienii studiază matematica.

  13. Sandrina
    June 9th, 2009 at 14:47 | #13

    @Ursul
    Mie spre exemplu nu mi s-a parut BAC-ul la engleza chiar de rasul curcilor… A fost insa destul de usor…Intr-adevar intrebarea la punctul 6 a fost prea banala… dar iata ca pe cat de banala era pe atat mi-era, paradoxal, mai dificil sa raspund la ea :D . In ce priveste tema scrisorii si eseului-destul de usor, mai ales ca subiectele date au fost selectate din caietul de teste pt BAC si cui le-a rezolvat din timp, i-a fost mai facil sa-si reformuleze gandurile (e si cazul meu) :)

  14. andrei
    June 9th, 2009 at 17:22 | #14

    Mirc3a xerox nu se permite sa se faca stii.NU v-ati pus intrebare de ce toate lucrarile se scot anume prin printare.Deci programa aceea ii facuta special si ea numara num de exemplare ca sa nu fie posibila xerox de ce? cred v-ati dat seama.Cum merge imprimare programa face legatura cu serverul de la ei (bacalaureat.gov.md) desigur dupa ce introduci parola si iti alegi documentul respectiv bacului dupa care el automat se scoate se deschide prin adobe reader care il citeste si il trimite la printare si toate aceste printr-un regim hide dupa ce s-au scos numarul necesar file scos se sterge automat fara permisiunea adminului.Si daca din motive inconstiente se stinge lumina sau ceva defect cu calculatorul nu se permite a doua downloadare a bacul daor cu proces verbal.

  15. mary
    June 9th, 2009 at 18:03 | #15

    salut! poate cineva din administratia saitului sa ajute absolventii cu rezolvarile exercitiilor la matematica, in timpul BACului? plasarea exercitiilor nu se pune problema. va multumim.

  16. mary
    June 9th, 2009 at 18:13 | #16

    BACul la limba româna ne-a dat de gol… intradevar nimeni nu s-a asteptat la asa greu mai ales la Real.. parerea mea este ca la Uman a fost cu mult mai usor chiar si subiectul doi( pentru cunostintele lor desigur).. asa ca la matematică deacum la ce sa ne mai astaptam ?

  17. June 9th, 2009 at 19:17 | #17

    Am inteles si eu ca au fost multi nemultumiti din cauza defectiunilor tehnice si a intrirzierii examenului cu toate ca eu m-am asteptat la o blocare a saitului din cauza aglomeratiei… :) Iar xeroxarea examenului s-a permis totusi in situatii limite cind s-a defectat printerul sau calculatorula sau… si acest lucru cred ca o sa se intoarca sub forma de mustrari catre presedintele centrului de bac care nu a putut organiza desfasurarea examenului, personal consider ca e mai bine sa fie gata printate in plic si doar sa fie date elevilor dar asa stai si astepti… ufff… :( Pe aici este cineva care va putea sa ma ajute in caz ca ceva la matematica pe data de 15 iunie, eu sunt la uman si am ales matematica cred ca cu prrimile 8-9 exercitii ma descurc poate si cu o problema de geo mai grea ma descurc dar… ???

  18. Sandrina
    June 9th, 2009 at 20:15 | #18

    @andrei
    Mda, interesanta procedura… daca a functionat in toate institutiile de invatamant din tara (ori macar in majoritatea), atunci inseamna ca examenele din acest an au fost cele mai stricte de pana acum, iar rezultatele BAC-ului vor fi, deci, pe masura ;)

  19. Sandrina
    June 9th, 2009 at 20:18 | #19

    @andrei
    Mda, interesanta procedura… daca a functionat in majoritatea institutiilor de invatamant din tara (ca sa nu zic in toate), atunci inseamna ca BAC-ul din acest an a fost cel mai strict de pana acum, iar rezultatele vor fi, deci, pe masura ;)

  20. Sandrina
    June 9th, 2009 at 20:21 | #20

    @Sandrina
    P.S- scuze de repetare practic a aceluiasi mesaj… dar mi-a venit brusc o idee mai buna de formulare :D

  21. June 9th, 2009 at 20:51 | #21

    @andrei
    păi nu reuşeau să facă după această procedură, au venit apoi cu un plic sigilat cu bacalaureatul (cred) şi am scris lucrarea

    nu ştiu cum voi, la franceză nu a fost destul de dificil, pe cît greu pentru mine, nu cam prietenesc eu cu această limbă :)

    ps @sandrina să şterg vreun mesaj ))?

  22. Sandrina
    June 9th, 2009 at 21:13 | #22

    @mirc3a
    Da, sterge s’il te plait,le premier et le troisieme message ;) adica sa ramana cel din mijloc :D

  23. June 9th, 2009 at 21:32 | #23

    ŞI încă un lucru, spaţiul pentru eseu a fost mic. 15 rînduri.Foarte mic. Dar dacă ei consideră de cuviinţă aşa?Treaba lor.Oricum mă aşteptam la ceva mai dificil.Nu vă uimiţi de optimismul meu. Am să plîng la fizică:D

  24. June 9th, 2009 at 21:36 | #24

    mary :
    salut! poate cineva din administratia saitului sa ajute absolventii cu rezolvarile exercitiilor la matematica, in timpul BACului? plasarea exercitiilor nu se pune problema. va multumim.

    Nu, şi eu şi mircea dăm bacul odată cu voi.

    mary :
    da BACul la limba romina nea dat de gol… intradevar nimeni nu s-a asteptat la asa greu mai ales la Real.. parerea mea este ca la Uman a fost cu mult mai usor chear si subiectul doi( pentru cunostintele lor desigur).. asa ca la mate6a deama la ce sa ne mai astaptam oare?

    Îţi editez acum mesajul. Te rog mult, respectă normele limbii române.

  25. June 9th, 2009 at 21:38 | #25

    nu ştiu cum era împărţit la vor spaţiul la franceză pa subiectul I şi II erau lăsate nişte rînduri mari, aproximativ de-un centimetru, iar la ultimul subiect (creativitate) erau nişte rînduri mărunţele (poate cam în jumătate) şi trebuia să scrim eseul de 20-25 de rînduri.

  26. June 9th, 2009 at 21:39 | #26

    mirc3a :
    nu ştiu cum era împărţit la vor spaţiul la franceză pa subiectul I şi II erau lăsate nişte rînduri mari, aproximativ de-un centimetru, iar la ultimul subiect (creativitate) erau nişte rînduri mărunţele (poate cam în jumătate) şi trebuia să scrim eseul de 20-25 de rînduri.

    La mine o pagină de caiet a încăput cu greu la eseu. Cînd un eseu bun necesită o pagină şi mai mult, de obicei.

  27. June 9th, 2009 at 21:54 | #27

    @Ursul
    de-acum depinde şi de scris, spre exemplu eu nu scriu foarte măşcat, pe cînd un coleg scrie 2 cuvinte pe rînd şi tot o pagină, aşa că vom vedea cum ne vor evalua :D

  28. Sandrina
    June 9th, 2009 at 22:21 | #28

    Ursul :
    ŞI încă un lucru, spaţiul pentru eseu a fost mic. 15 rînduri.Foarte mic. Dar dacă ei consideră de cuviinţă aşa?Treaba lor.Oricum mă aşteptam la ceva mai dificil.Nu vă uimiţi de optimismul meu. Am să plîng la fizică:D

    Da, spatiul pentru eseu a fost uimitor de mic (daca nu gresesc la pretestare a fost rezervat ceva mai mult spatiu pt creativitate)… Si, totusi ca sa fiu sincera, m-am bucurat de acest lucru, dar numai pentru faptul ca eu scriind cam incet as fi reusit sa-l umplu incadrandu-ma in timp si fara sa-mi ramana loc liber :) Dar, cand am ajuns la ultimele randuri mi-am dat seama ca as mai avea ce scrie, dar nu mai era loc deja… asa ca am facut de nevoie o incheiere (concluzie) mai generala… dar oricum clar lucru ca nu a iesit un eseu tare complex…
    P.S- e, daca tu vei plange la fizica, atunci eu probabil ca o sa plang la mate… :( totusi prefer sa gandesc mai pozitiv…
    So,let not worry about this, but hope that everything is gonna be all right…

  29. June 10th, 2009 at 00:09 | #29

    @Sandrina
    dar la alegere la ce daţi?

    PS

    (suntem doar o clasa de-a 12-a in liceu)

    şi aţi făcut în liceu? un prieten absolvent, a trebuit să meargă la orhei ca să susţină (ei sunt 2 clase în total – 23)

  30. Sandrina
    June 10th, 2009 at 13:40 | #30

    @mirc3a
    Noi la alegere dam geografia…Din cate stiu anul asta bacu se da pe loc in cadrul liceului, asta fiind valabil cel putin pt Chisinau. Dar alte licee din republica nu stiu exact unde scriu bacul . Da, noi in liceu am facut, in sala de informatica… Suntem in total 10 elevi (numai 10 lucrari de printat :) )de asta si am inceput atat de devreme sa scriem-aproape de ora 9… Iar, la bacu de ieri, din cate am inteles, la noi s-au printat primele exemplare de test din republica :) asta da record de viteza :D Nu am asteptat mult ca unii… Dar am auzit la stiri ca in cateva licee asa si nu s-a petrecut bacul,caci site-ul se blocase de la multe solicitari si nu putea fi accesat… Deja elevii in cauza vor da bacul dupa ce vor termina toti ceilalti de dat… Mda, trista situatie…
    Iata voi ati avut noroc ca ati sustinut bacu,totusi, chiar daca nu se reusea dupa cum ai spus printarea (deja nu stiu din ce motive)… E bine ca s-a gasit macar o asa iesire din situatie -s-a adus testul intr-un plic sigilat…

Comment pages
1 2 3 ... 8
  1. No trackbacks yet.